« New York Times Co. chops 500 personnel | Main | RSS provokes readers to visit more news sites »

Thursday, September 22, 2005

Major paper acknowledges that media blogger broke story

The Wall Street Journal has publicly recognized that Rafat Ali at PaidContent.org broke a story that the Journal played off as their scoop. In the wee hours of September 20, PaidContent posted that Viacom was in talks to acquire Internet film distributer iFilm. The following day, the Wall Street Journal printed the same story, not crediting Rafat with the scoop. Only after this was pointed out did WSJ list the correction on their website. Unfortunately, the correction is behind a paywall and can't be viewed by non-subscribers and probably won't be noticed by many people.

Perhaps the most disturbing part about this story is that this is the second time in two months that WSJ has failed to credit PaidContent with breaking a story before Rafat called them on it.

Source: Cyberjournalist

Posted by john burke on September 22, 2005 at 10:30 AM in a. Citizen journalism, m. Improving editorial quality, q. Regional and ethnic newspapers | Permalink

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341e0b0f53ef00e5509239328833

Listed below are links to weblogs that reference Major paper acknowledges that media blogger broke story:

Comments